Są to sposoby przeprowadzania procesów oraz zwyczajowe kary za podstawowe zbrodnie. Przestępstwa, które nie są przedstawione poniżej będą osądzane według oceny GM-a odgrywającego postać władcy.
Niektóre prawa są do siebie podobne, ale nadal postawową sprawą w trakcie procesów jest sposób w jaki GM wciela się w sędziego.
Organizacje neutralne (np. Kartel) nie mają spisanych praw. Zazwyczaj przestępców odsyłają do ich Królestwa, nakładają na niego banicję, wydają listy gończe itd. Zachowanie w przypadku, gdy same te organizacje stają się ofiarą zależy od ich charakteru. Np. Kartel zapewne z miejsca powiesi mordercę goblinów, jeśli tylko ten wpadnie im w łapska.
Co do systemu, który warunkuje która rozprawa przypada pod jakie królestwo:
a) Gdy przestępstwo zostało dokonane na „zajętym” terytorium, sprawca zostaje sądzony wobec prawa państwa sprawującego nad nim kontrolę. (Np. ork zabija taurena w Undercity i jest sądzony przez Lady Sylvanas).
b) Gdy przestępstwo zostało dokonane na „neutralnym” terytorium, sprawca zostaje sądzony wobec prawa państwa pochodzenia ofiary. (Np. ork zabija taurena na pustyni Tanaris i jest sądzony przez starszego wioski, z której pochodził Tauren)
Co do systemu więziennictwa:
Postać, które została ukarana więzieniem zostaje zazwyczaj wyłączona z RP (nie ma prawa uczestniczyć w żadnym evencie/zdarzeniu fabularnym) na określony okres (zazwyczaj od tygodnia do 2 miesięcy). W zależności od długości kary i rodzaju więzienia (ten można polepszyć np. wysoką łapówką) może również otrzymać ujemne poziomy (nawet do -10). Możliwe są też zdarzenia losowe dotyczące jej majątku w trakcie pobytu za kratami.
Co do systemu kar śmierci:
Śmierć taką traktujemy jako śmierć fabularną. Postać otrzymuje recustom i zaczyna swoją historię od nowa.
Co do systemu „ucinania członków”:
Mechanicznie nie przewidujemy kar np. do AP za obcięcie dłoni, ale fabularnie musi zostać ten fakt odnotowany w trakcie RP.
Status prawny Królestwa Stormwind (Stormwind, Las Elwynn, Góry Redridge, Twierdza Nethergarde):
System:
Rozprawy co tydzień w sali sądowej, w zamku Stormwind. Prowadzi je Sędzia, oskarżyciel i oskarżony mają prawo do powołania adwokata na swój koszt. Skryba zapisuje przebieg rozprawy.
Zabójstwo:
Za morderstwo z zimną krwią – stryczek. Jeżeli znalezione zostaną dowody świadczące o tym, że sprawca dokonał zbrodni będąc nie w pełni władz nad ciałem, bądź przez przypadek – kara może zostać zmniejszona.
Kradzież:
Za kradzież dokonaną na przeciętnym obywatelu (kieszonkową/włamanie) – kara więzienia. W przypadku zbezczeszczenia przez złodzieja miejsc otoczonych swego rodzaju kultem (grobowce, kaplice) bądź ograbienia dóbr królewskich – sędzia może zadecydować o wyroku śmierci.
Zdrada:
W przypadku zdrady tajemnic państwowych, bądź innych ważnych dla królestwa informacji – stryczek. W przypadku jawnego opowiadania się po stronie przeciwników Stormwind – nałożenie banicji bądź kara śmierci. W przypadku dezercji z oddziału – kara zależna od dowódcy.
Pobicia/gwałty:
W przypadku pobić – kara więzienia oraz odszkodowanie (zależne od wielkości wyrządzonych szkód). W przypadku gwałtu – więzienie.
Obraza:
Zależnie od powagi wykroczenia: od kary pieniężnej, do więzienia.
Czarnoksięstwo/nekromancja:
Każdy przyłapany na posiadaniu/wykorzystywaniu takich umiejętności zostaje skazany na stryczek bez sądu.
UWAGA:
Te same zasady stosowane są w osadach Darkshire, Sentinel Hill, Southshore, Menethil Harbor, Theramore i ziemiach im podległych, jednak, z uwagi na ich brak oficjalnego związku ze Stormwind, są potraktowane oddzielnie i same osądzają 'własnych' przestępców.
Status prawny Królestwa Ironforge (Ironforge, Dun Morogh, Loch Modan):
System:
Rozprawy co tydzień, przed obliczem Króla. Prowadzi je Sędzia, oskarżyciel i oskarżony prezentują swoje wnioski sami. Sędzia może odmówić ustalenia wyroku, wtedy odpowiedzialność ta spada na Króla. Ten może zadecydować o karze, bądź też zasądzić pojedynek na śmierć i życie pomiędzy oskarżonym, a oskarżycielem.
Zabójstwo:
Za niehonorowe zadanie śmierci – strącenie w przepaść z gór. Za zabicie przeciwnika podczas honorowej walki nie przewiduje się kary.
Kradzież:
Za kradzież – obcięcie prawicy. Za powtórny taki czyn – obcięcie drugiej ręki i wygnanie.
Zdrada:
W przypadku jakiejkolwiek zdrady Królestwa przewidziane jest strącenie w przepaść, a rodzina zdrajcy zostaje wygnana z Królestwa na pewien czas. Jej majątek pozostaje w tym czasie nietknięty.
Pobicia/gwałty:
Za pobicia nie są przewidziane żadne kary. Gwałty praktycznie się zdarzają, a jeśli już mają miejsce: sprawa rozwiązywana jest między rodzinami poszkodowanych, zazwyczaj nie wychodzi na światło dzienne.
Obraza:
Obraza nie jest uznawana za pogwałcenie prawa, lecz może skutkować wyzwaniem na pojedynek.
Odmowa udziału w pojedynku:
Khazad nie ma obowiązku udziału w pojedynku, jednak, jeżeli tego nie zrobi, on i jego rodzina zostaną zhańbieni, co zazwyczaj boli krasnoluda tak mocno, że nie może na to pozwolić.
Czarnoksięstwo/nekromancja:
Każdy przyłapany na posiadaniu/wykorzystywaniu takich umiejętności zostaje skazany na stryczek bez sądu.
UWAGA:
Prawa te nie dotyczą gnomów, które, z uwagi na brak własnego królestwa, sądzone są przez swojego władcę według jego własnego 'widzi mi się'. Schwytane przez siebie gnomy krasnoludy zazwyczaj przekazują w jego ręce, chyba, że przewinienie jest bardzo poważne według Khazadów – wtedy sami wykonują wyrok.
Te same zasady stosowane są w osadzie Aerie Peak i ziemiach jej podległych, jednak, z uwagi na brak oficjalnego związku ze Ironforge, jest ona potraktowana oddzielnie i sama osądza 'własnych' przestępców.
Status prawny Nocnych Elfów (Darnassus, Teldrassil, Darkshore, Las Ashenvale, Szczyt Stonetalon):
System
Wszelkie rozprawy są przeprowadzane najszybciej jak to możliwe, przez starszego wioski. To on w pełni decyduje o karze za przestępstwo, poniżej znajdują się tylko propozycje wyroków. Oskarżyciel i oskarżony prezentują swoje wnioski sami.
Zabójstwo:
Zazwyczaj wygnanie ze społeczności Nocnych Elfów.
Kradzież:
Zazwyczaj najpierw pouczenie, gdy problem się powtarza – wygnanie.
Zdrada:
Zazwyczaj wygnanie ze społeczności Nocnych Elfów. W przypadku, gdy zdrada nie była wielkiej wagi, bądź zdrajca nie zdawał sobie z niej sprawy – dostaje drugą szansę.
Pobicia/gwałty:
Praktycznie się nie zdarzają. Jednak w ich przypadku – pouczenie, gdy problem się powtarza – wygnanie.
Obraza:
Zazwyczaj najpierw pouczenie, gdy problem się powtarza – wygnanie.
Czarnoksięstwo/nekromancja:
Wygnanie.
UWAGA:
To prawo wydaje się być bardzo łagodnym, ale wygnanie w społeczności Nocnych Elfów to bardzo poważna sprawa. Poza tym, gdy elf zignoruje wyrok zostaje zazwyczaj ścięty.
Status prawny Orków i Trolli (Orgrimmar, Durotar, The Barrens, Las Ashenvale, Wioska Shadowprey, Hammerfall):
System:
Rozprawy co tydzień przed obliczem Thralla. Sam Wódz wysłuchuje obu stron, po czym zazwyczaj pyta o radę swoich przybocznych i wydaje wyrok.
Zabójstwo:
Za niehonorowe zadanie śmierci – ścięcie. Za zabicie przeciwnika podczas honorowej walki nie przewiduje się kary.
Kradzież:
Za kradzież – obcięcie prawicy. Za powtórny taki czyn – oślepienie i wygnanie.
Zdrada:
W przypadku jakiejkolwiek zdrady Hordy (dezercja, nieodbycie służby wojskowej, wspomaganie nieprzyjaciela, obraza majestatu władcy) przewidziane jest nabicie na pal i wystawienie ciała na widok publiczny.
Pobicia/gwałty:
W przypadku pobicia zazwyczaj brak kary. Za gwałt kara wybitnie obrzydliwa – obcięcie członka i posypanie rany solą, aby nic tam już nie wyrosło.
Obraza:
Brak kary, zazwyczaj kończy się pojedynkiem.
Czarnoksięstwo/nekromancja:
Oficjalnie uznawane przez władze, lecz okazywanie swoich umiejętności w miejscu publicznym grozi ścięciem, ku radości tłumu.
UWAGA:
Wyroki często wykonywane są bez wiedzy Thralla, z ręki dowódców wojskowych stacjonujących na terenie, gdzie dokonano zbrodni. Są jednak zazwyczaj sprawiedliwe i w pełni adekwatne do prawa.
Status prawny Forsaken (Undercity, Tirisfal Glades, The Sepulcher, Tarren Mill):
System:
Rozprawy co tydzień przed obliczem Lady Sylvanas Windrunner. Lady wysłuchuje obu stron, po czym wydaje wyrok. Wyrok zazwyczaj jest jej prywatną oceną sytuacji i nie podlega żadnym spisanym prawom. Poniżej znajdują się tylko propozycje rozwiązania problemu. Wyjątkiem od reguły jest zdrada.
Zabójstwo:
To zależy od motywu zabójstwa. Jeżeli Lady Sylvanas uzna je za bezsensowne – karą jest zazwyczaj zniszczenie. Jeżeli dopatruje się w nim jakiegoś pożytku – obniża karę, do np. „prac społecznych”, a nawet całkowicie ją ignoruje.
Kradzież:
Zazwyczaj pozostaje bez kary oficjalnej, poszkodowany sam rozprawia się ze złodziejem.
Zdrada:
Zdrajca Opuszczonych zostaje zniszczony natychmiast, bez jakiegokolwiek sądu (chyba, że sprawa nie jest jednoznaczna). Szeregi Zapomnianych są i tak dość wątłe, nie można pozwolić sobie na jakąkolwiek zdradę. Jakakolwiek współpraca z Plagą również uznawana jest za zdradę.
Status prawny Taurenów (Thunder Bluff, Mulgore, Obóz Taurajo, Obóz Mojache, Posterunek Freewind):
System
Wszelkie rozprawy przeprowadza Starszy wioski, najszybciej jak tylko może. To od jego osądu zależny jest los przestępcy. Poniżej tylko propozycje rozwiązania problemu.
Zabójstwo:
Zazwyczaj wygnanie ze społeczności Taurenów.
Kradzież:
Zazwyczaj najpierw pouczenie, gdy problem się powtarza – wygnanie.
Zdrada:
Zazwyczaj wygnanie ze społeczności Taurenów. W przypadku, gdy zdrada nie była wielkiej wagi, bądź zdrajca nie zdawał sobie z niej sprawy – dostaje drugą szansę.
Pobicia/gwałty:
Praktycznie się nie zdarzają. Jednak w ich przypadku – pouczenie, gdy problem się powtarza – wygnanie.
Obraza:
Zazwyczaj najpierw pouczenie, gdy problem się powtarza – wygnanie (choć na krótki okres).
Czarnoksięstwo/nekromancja:
Wygnanie.
UWAGA:
To prawo wydaje się być bardzo łagodnym, ale wygnanie w społeczności Teurenów to bardzo poważna sprawa.
Offline