Projekt Thoradin


#1 2010-12-21 10:02:40

Layton

Administrator

Zarejestrowany: 2010-12-20
Punktów :   

Ogólne, podstawowe założenia projektu.

Projekt Thoradin stanowi swego rodzaju bazę poglądową pod stworzenie nowego, skupiającego w sobie najlepsze cechy poprzedników, jak i również rozwijając je o nowe pomysły, prywatnego serwera RP gry World of Warcraft.

Zdajemy sobie sprawę, że wizje jednego człowieka na jakiś temat często odbiegają znacząco od poglądów innych ludzi. Chcemy więc zgromadzić ludzi mających największe doświadczenie oraz najbogatszą wyobraźnię, aby nasz projekt nie przekształcił się z biegiem czasu w to, czym niestety są dzisiejsze serwery RP – miejscem, gdzie role play stanowi bardziej dodatek do PvE i PvP niż podstawę działania.

Naszym celem jest zgromadzenie w jednym miejscu wszystkich  pomysłów dotyczących działania i realizacji podobnego serwera i wybraniu spośród nich tych najlepszych, które pozwolą nam stworzyć nie kolejną kopię, a pełnowartościowe pod względem odgrywania ról miejsce zdolne zatrzymać graczy na dłużej.

Ogólne założenia projektu

1. RP



1.1
Bazą dla projektu jest oficjalne, blizzardowskie lore. Oczywiście jest to dla nas jedynie fundament, na którym budować będziemy własne historie i opowieści. Będziemy starać się pogłębiać, nadawać dokładniejszy rys, a nawet pisać całkowicie nowe scenariusze wydarzeń w Azeroth.

1.2
Projekt zakłada stopniowe przechodzenie do kolejnych oficjalnych dodatków spod sztandaru Blizzarda. Jedną z największych bolączek dotychczasowych serwerów było tylko częściowe wykorzystanie bogactwa lore i możliwości, które to przed Gm-ami stawiało. Dodatki będą wprowadzane po kompletnym ukończeniu poprzedniego, co oznacza ni mniej ni więcej niż ukończenie wszelkich dostępnych instancji i raidów dostępnych na danym rozszerzeniu (przy czym nie zostanie to potraktowane przez Gm-ów po macoszemu, każdy raid a nawet instancja! zostanie odpowiednio przygotowany pod względem RP oddając do dyspozycji graczy czasem nawet kilkutygodniowe eventy, w którym będą mogli uczestniczyć).

1.3
Po dłuższym okresie obserwacji stanu serwerów RP bez wątpienia stwierdzamy, że zwykły gracz jest po prostu za słabo wynagradzany za odgrywanie (dlatego też woli podwyższać mechaniczny poziom swojej postaci lub poświęcić się PvP). Chcemy to zmienić i wprowadzić specyficzny i nigdy wcześniej nie stosowany system poziomów RP każdej postaci. W surowej wersji wygląda mniej więcej tak:

P1: Ma go każda, nowostworzona postać, niezależnie, czy jej twórca posiada już postaci na wyższych poziomach. Postać taka jest teoretycznie w pełni funkcjonalna, ale posiada pewne mankamenty. Po pierwsze – nie jest w stanie zakładać gildii, ani do nich dołączać. Nie może też kupić własnej siedziby, a pozostałe postaci mają pełne prawo po prostu zignorować taką jednostkę. Nie jest to w żadnej mierze bohater mający jakikolwiek wpływ na ogólne lore serwera, nie ma również prawa uczestniczyć w eventach, nie posiada też przywilejów charakterystycznych dla kolejnych poziomów RP.

P2: W tej sytuacji przejście postaci na poziom 2 wydaje się sensowne jeszcze przed mechaniczną kreacją bohatera. Jak to zrobić? Swego czasu na SO panowała konieczność napisania klimatycznego podania o przyjęcie w szereg graczy. Uznajemy to za pomysł bardzo dobry, acz rozumiemy, że bez zbytniego problemu potrafi odstraszyć potencjalnych graczy. Tak więc każdy kandydat chcący dołączyć do naszej społeczności jest w stanie obserwować jak przebiega życie na serwerze, zalogować się i samemu sprawdzić co, jak i gdzie. Ale bez podania nie osiągnie pełni swoich możliwości.

Po napisaniu pracy według przedstawionego wzorca, gracz wysyła swoje wypociny do jednego z Gm-ów, który zamieszcza je na prywatnym forum administracji, która decyduje, czy podanie jest odpowiednie, czy nie, a w razie czego wysyła swoje wątpliwości graczowi, który może bez końca poprawiać swoje podanie. Do akceptacji pracy potrzeba pełnej, bezwzględnej zgody wszystkich gm-ów.

Po wyrażeniu aprobaty przez gm-ów, kompletna praca zostaje umieszczona na oficjalnej stronie serwera i zostaje publicznie udostępniona, a tym samym postać gracza zostaje włączona i wpisana do lore serwera.

Co za tym idzie? Na razie nie za dużo, poza likwidacją ograniczeń wymienionych w P1. Prawdziwa przyjemność przychodzi dopiero na poziomie 3.

P3: Poziom 3 to tak naprawdę finalne zrealizowanie się postaci i akceptacja jej przez administrację. Po osiągnieciu P2, gm-i zaczynają uważniej obserwować postać i oceniać jej sposób i poziom role playa. Każdy z nich może dawać graczowi indywidualne wskazówki, czego oczekuje po jego odgrywaniu. Oczywiście nie narzucamy konkretnego RP, ale raczej wskazuje błędy. I to nie tylko te rażące, ale nawet najmniejsze. Poziom 3 to już naprawdę wysoka poprzeczka, którą powinni osiągnąć jedynie najlepsi. Po osiągnięciu akceptacji całego grona administracji dla postaci gracza projektowany jest specjalny event, w którym zostanie postawiony przed nią problem do rozwiązania. Jeżeli gracz odegra to uwzględniając całkowicie charakter swojej postaci, a potem przejdzie pomyślnie serię pytań dotyczących jej otrzymuje P3.

Co mu to daje? Otóż zostaje wprowadzony w system PRP (punktów RP), które otrzymuje za odgrywanie, udział w eventach, prace pisemne itp., a za które zakupić może rzeczy wszelakie (od zwykłego gearu, przez mounty i tabardy, po oryginalne siedziby).

1.4
Podobny system odnosi się do gildii, ale o tym za chwilę.

Na początku gwarantujemy, że każda rasa będzie mogła dołączyć do specyficznej, odrębnej gildii, prowadzonej przez gm-a i będącej bezpośrednio związanej z monarchią, której służy. Znaczy to ni mniej ni więcej, że mimo szerokich zalet takiej gildii (oferuje ona od razu siedzibę, tabard i w miarę wysoką rangę społeczną) postać spisuje swego rodzaju cyrograf z własnym królem i jest traktowana jak żołnierz (zapomnijcie więc o spoufalaniu się z inną frakcją, zdradach, czy nawet nieodpowiednim zachowaniu, bo wszystkie przewinienia zostaną zauważone).

Jak więc założyć własną gildię? Musi zostać napisany wniosek do gm-ów, którzy zaakceptują, lub nie taką organizację. Co musi on zawierać?

a) Pełną nazwę stowarzyszenia (+ nazwę widoczną)
b) Określoną formę gildii (militarna, handlowa, religijna, naukowa lub dowolną kombinację)
c) Cel powołania gildii
d) Krótka historia powstania
e) Co najmniej 5 pierwszych członków (przynajmniej na 2 poziomie RP)

Nowo założona organizacja posiada poziom 1 i nie ma żadnych szczególnych przywilejów.

PG2: Kolejny poziom otrzymuje każda gildia, która zgromadzi przynajmniej 10 członków. Taka gildia zostaje ostatecznie włączona w szereg zarejestrowanych i znanych organizacji i przydzielona zostaje jej tymczasowa siedziba.

PG3: Mimo, że poprzedni warunek nie był zbyt skomplikowany, tu zaczyna się robić ciekawie i dość trudno. Co musi zrobić gildia?

a) zgromadzić przynajmniej 20 członków
b) gildia będzie musiała ukończyć stworzony specjalnie dla niej event (będzie miała określony cel; w przypadku porażki – kolejna próba po okresie 1 miesiąca)
c) gildia będzie musiała zorganizować event własnego pomysłu (dla reszty graczy), który uzyska akceptację administracji.

Osiągnięcie poziomu 3 wiąże się z bardzo ciekawymi nagrodami. Jakimi?

a) dostęp do GPRP – gildyjnego odpowiednika PRP
b) znaczne podwyższenie respektu i reputacji gildii w jej środowisku; znacznie wyższa pozycja fabularna

Pozostaje poziom 4, wyśmienicie nagradzany. Co trzeba zrobić?

a) przynajmniej 40 członków na przynajmniej 3 poziomie.
b) Uczestnictwo w wielu eventach i odegranie w nich znaczącej roli
c) Osiągniecie wyznaczonej puli GPRP
d) Rozbudowana siedziba
e) Akceptacja administracji

Gildia taka staje się wszem i wobec znana, uzyskuje doskonałe kontakty z wybraną frakcją, a także obejmuje patronatem wybrane ziemie, których staje się praktycznie właścicielem i czerpie z tego adekwatne korzyści, ale jest również zobowiązana do ich protekcji, bo bunt to sprawa chwili.

1.5
Przyjmujemy specyficzną nomenklaturę:

KAMPANIA – jest to zaplanowane, organizowane przez administrację wydarzenie, o epickim, bardzo dużym znaczeniu, ciągnie się często przez kilka tygodni; punkt zwrotny w lore

SCENARIUSZ – seria wydarzeń organizowanych przez grupę GM-ów, jednego GM-a, bądź GM-a współpracującego z graczem.

WYDARZENIE – fabularne zdarzenie, organizowane przez przynajmniej jednego GM-a, mogące być pomysłem gracza. Poprzez zatwierdzenie przez administrację zostaje bezpowrotnie odnotowane w lore serwera i należy traktować je jak fakt.

Zostaje wprowadzony oryginalny system organizowania eventów przez graczy, którzy wypełniają odpowiedni formularz, po czym wysyłają go administracji. Ci muszą tylko zatwierdzić event pod względem fabularnym, po czym oddelegować jednego bądź kilku z nich do organizacji.

1.6
Zdajemy sobie sprawę z problemów powodowanych przez niektórych graczy, którzy… nie przestrzegają prawa w Azeroth. No ale czego mają przestrzegać, jeśli prawo nigdy nie zostało spisane?

Podejmujemy się kodyfikacji prawa oddzielnie dla Przymierza i Hordy (witajcie stosy i szubienice!)

1.7
Równocześnie chcemy też pomóc mordercom i złodziejom, tworzymy więc odpowiedni system zabójstw i kradzieży w Azeroth. Już nikt nie będzie mógł czuć się bezpieczny

Oczywiście planujemy również szereg innych, mniejszych usprawnień RP, nie mówiąc już o oczywistym wprowadzeniu itemów fabularnych, siedzib osobistych i gildyjnych, czy odgrywania władców przez GM-ów.

2. PvP


Chcemy, aby PvP było dość silnie związane z RP. Jak to zrobić?

Zdajemy sobie sprawę, że nie jesteśmy w stanie opiekować się każdą, pojedynczą inicjatywą PvP. Jednak możemy ustanowić cykliczne eventy, które zostaną uwzględnione w lore i gwarantować będą ciekawe nagrody.

a) cotygodniowe walki na BG
b) world PvP i pogłębienie bonusów z nim związanych
c) walki gladiatorów
d) sporadyczne fabularne bitwy pomiędzy Przymierzem, a Hordą o okresowe panowanie nad określoną twierdzą/regionem
e) turnieje rycerskie

itp. itd.

3.PvE


Stanowi to dość znaczący punkt na serwerach RP, jednak mimo, że nie zabraniamy czysto „koxowego” przechodzenia instancji to należy pamiętać, że odnotowane w lore zostaną tylko i wyłącznie te zaliczenia, nad którymi patronować będzie administracja.

4. Administracja


Ta ma być z założenia liczna, aby uniknąć sytuacji, gdy graczom swoją wolę narzuca jedna-dwie osoby. Składać się ona będzie z przynajmniej 8 GM-ów fabularnych i 1-2 GM-ów technicznych. Jednocześnie jeden z GM-ów będzie piastował stanowisko głównego GM-a, który w sytuacjach spornych będzie miał ostateczny głos.

Wszelkie decyzje będą podejmowane wspólnie i demokratycznie, a czasem nawet (przy ważniejszych sytuacjach) wymagać będą zgody wszystkich GM-ów.

5. Współpraca z innymi serwerami


Oczywiście marzy nam się całkowita fuzja wszelkich serwerów RP (głównie z uwagi na mały odsetek graczy, który poświęca się role-playowi). Mimo, że wiemy jak wygląda sytuacja i że jest to raczej niemożliwe to poprzez spisanie i przygotowanie serwera, a potem zaprezentowanie go administracji znanych serwerów postaramy się do tego doprowadzić.

6. Reklama
Gdyby powyższy pomysł nie wypalił, musielibyśmy przestawić się na bardzo mocną kampanię reklamową obejmująca m.in.

a) filmy promujące, machinima
b) aktywne ogłaszanie się na forach dyskusyjnych
c) przyciągająca, oryginalna szata graficzna strony internetowej

itp. itd.

7. Szczegóły techniczne


Chcielibyśmy, aby serwer wystartował na patchu 2.4.3 (TBC) z uwagi na to, że WotLK wprowadza bardzo znaczące dla lore zmiany (choćby powrót króla SW), co nam nie odpowiada.

Co do samego serwera, który służyłby nam – na początku (jeśli nie dałoby rady zorganizować czegoś bezpłatnego) kosztami wynajmu dzieliłaby się administracja, teoretycznie wspierana przez dotacje. Serwer taki nie wiązałby się z wieloma wydatkami z uwagi na niezbyt dużą wymaganą moc (mały online).


Wszystko to stanowi jedynie podstawowe założenia i będzie na bieżąco rozwijane. Najwcześniejszy, teoretyczny start serwera to dopiero za pół roku. Chcemy mieć wszystko gotowe (łącznie z wszystkimi ventami) jeszcze przed wprowadzeniem.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.eti4.pun.pl www.dashnaruto.pun.pl www.krejzilaba.pun.pl www.simpleplan.pun.pl www.ffff00ff0000.pun.pl